Termeni și Condiții in-balanta.ro

Aplicabili din 15.08.2020

1. Părțile Contractante

1.1. Optisol SRL cu sediul social în București, Sector 5, Str. Caius Marcius Coriolan, Nr. 34, Încăperea 10, Scara 1, Etaj 3, Ap. 9 cu EUID ROONRC.J40/134/2019 și CUI 40379753, având contul nr. RO58INGB0000999908680979, deschis la banca ING, filiala 13 Septembrie, sucursala București, reprezentată de Cezar-Andrei CREȚU — Administrator, operatorul platformei in-balanta.ro în calitate de Prestator
și
Clientul, cu datele de identificare din platforma in-balanta.ro au agreat următoarele:
Prezentul contract reprezintă serviciul web propus de Optisol SRL și este necesară semnarea acestuia înainte de comandarea oricărui tip de abonament de pe site-ul in-balanta.ro. Orice comandă confirmată de client prin bifarea căsuței Sunt de acord cu Termenii și Condițiile de Utilizare reprezintă o acceptare din partea clientului a ofertei Optisol SRL în condițiile stipulate de art. 9 din Legea comerțului electronic 365/2002. Bifarea căsuței reprezintă o semnătura electronică, în sensul art. 4 pct. 3 din Legea semnăturii electronice nr. 455/2001, având aceeași valoare cu o semnatură olografă.

Definiții

in-balanta.ro
site-ul de internet in-balanta.ro, precum și toate serviciile disponibile pe acest site sau pe subdomeniile acestuia.
Serviciu
serviciile puse la dispoziție de Optisol SRL prin intermediul site-ului in-balanta.ro, în special cele de prelucare, gestionare și transformare a documentelor și informațiilor financiar-contabile și asistență pentru folosirea platformei.
Client
persoană juridică care face o comandă pe site-ul in-balanta.ro sau se înregistrează ca utilizator.
Comandă
comanda de achiziționare a unuia sau mai multor servicii afișate în site-ul in-balanta.ro, realizată de un client care își dorește să beneficieze de acel/acele servicii.

2. Obiectul și Acceptarea prezentului Contract de Prestari Servicii

2.1. Prezentul Contract de prestări servicii este aplicabil tuturor comenzilor sau conturilor create prin intermediul in-balanta.ro și tutoror conturilor create la cererea clientului. Clientul se obligă să ia la cunoștință de aceste condiții înainte de a realiza o comandă sau a-și deschide un cont. Toate comenzile, deschiderea contului și folosirea in-balanta.ro implică acceptarea de către Client a tuturor acestor condiții de prestări servicii. Acceptarea prezentului contract de către client se face prin bifarea căsuței Sunt de acord cu Termenii și Condițiile de Utilizare.

2.2. Optisol SRL își rezervă dreptul de a modifica prezentele condiții de prestări servicii în orice moment. Versiunea aplicabilă unei comenzi realizate este aceea în vigoare pe in-balanta.ro la momentul plasării comanzii de către client.

2.3. În calitate de operator al site-ului in-balanta.ro, Optisol SRL prestează pentru Client servicii de acces la platforma de management al cabinetului contabil și asistență pentru această platformă și oferă aceste servicii sub forma unui abonament lunar.

2.4. Serviciile pot fi accesate prin intermediul unor interfețe precum: browser web modern, aplicații desktop și aplicații de mobil.

2.5. Lista serviciilor oferite este disponibilă în secțiunea publică a site-ului in-balanta.ro. Prețul lunar sau anual pentru se va stabili de către Optisol SRL în funcție de necesitățile clientului și de perioada pe care se achită serviciul.

2.6. Prezentul contract de prestări servicii este însoțit și trebuie interpretat împreună cu Politica de Confidențialitate: https://app.in-balanta.ro/legal/privacy.

3. Durata contractului

3.1. Prezentul contract se încheie pe o perioada nedeterminată începând de la data plasării comenzii sau data creării contului, iar obligațiile părților intră în vigoare de la această dată.

3.2. Imediat ce se efectuează plata tipului de abonament lunar ales, Clientul va avea acces la serviciile incluse în pachetul abonamentului din momentul confirmării plății de către Prestator. Anularea comenzii se poate efectua până în momentul efectuării plății. Orice erori survenite la comanda facută de Client pot fi corectate până în momentul confirmarii plății de către Prestator printr-un email trimis la support@in-balanta.ro sau nr. de telefon 0733 211 259 de luni până vineri între orele 12:00 și 18:00.

3.3. În cazul în care Clientul nu notifică renunțarea la abonamentul ales cu minim 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate al abonamentului, în fiecare lună abonamentul se va prelungi automat fără nicio formalitate.

3.4. Optisol SRL oferă oricărui Client posibilitatea de a testa gratuit in-balanta.ro pe o perioadă de 30 de zile. După expirarea acestei perioade, Clientul poate să opteze pentru un abonament lunar. În cazul în care nu mai dorește continuarea serviciilor, accesul va fi întrerupt definitiv, iar datele sale vor fi șterse în mod automat în termen de 60 de zile. Clientul are posibilitatea de a cere ștergerea imediată a datelor încărcate, iar acest lucru se va realiza în maxim 5 zile lucrătoare.

4. Valoarea contractului și efectuarea plății

4.1. Pentru serviciile prestate, Clientul va plăti Optisol SRL o sumă lunară, de tipul unui abonament, prevăzută în momentul finalizării comenzii online.

4.2. Facturarea abonamentului lunar se face la data de 1 pentru luna in curs.

4.3. Optisol SRL va trimite notificări de plată regulate în conformitate cu tipul de abonament ales, iar pe baza acestora Clientul va efectua plata online sau prin transfer bancar.

4.4. Plata facturii se face în mod obligatoriu într-un termen de 7 zile calendaristice de la data comunicării facturii. Factura se va comunica clientului la adresa de email indicată de acesta.

4.5. Dacă în termen de 7 zile calendaristice de la data scadenței clientul nu achită contravaloarea facturii, serviciul se suspendă automat.

4.6. Dacă în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadenței, respectiv în a 38-a zi calendaristică de la data emiterii facturii, clientul nu achită factura, contractul încetează de drept, fără nicio somație și fără nicio altă formalitate sau sesizare a unei instituții/autorități de orice fel. Din momentul incetării contractului, serviciul încetează de drept prin ștergerea de pe platormă a tuturor informațiilor clientului.

5. Disponibilitatea serviciilor afisate

5.1. Oferta Optisol SRL cu privire la servicii și prețul acestora este valabilă în perioada în care este afișată pe in-balanta.ro. Optisol SRL își va îndeplini obligatiile contractuale imediat ce clientul va efectua plata aferentă serviciului selectat.

5.2. Orice modificări ale tarifelor sau cu privire la disponibilitatea serviciilor vor fi comunicate prin email la adresa de contact a clientului din contul de utilizator sau prin intermediul aplicației cu cel putin 30 de zile înaintea oricărei modificări. Serviciile de mentenanță ale aplicației sunt anunțate prin intermediul aplicației sau prin email.

5.3. Clientul este responsabil cu actualizarea datelor din contul de utilizator imediat ce intervin schimbări. Optisol SRL nu își asumă responsabilitatea în cazul în care intervin prejudicii sau pagube de orice natură din cauza imposibilității de a accesa adresa de e-mail declarată în contul de utilizator.

5.4. Accesul la platforma in-balanta.ro este disponibil până la renunțarea la serviciu și/sau ștergerea contului de către Client, indiferent de progresul tehnologic sau modificări, cu excepția cazului în care Clientul nu își mai achită abonamentul. Acest acces cuprinde și actualizări legislative pentru serviciile disponibile, cât și asistență prin email pe întreaga perioadă de desfășurare a prezentului contract.

5.5. Optisol SRL depune toate eforturile pentru a oferi permanent accesul la serviciile in-balanta.ro, dar nu poate garanta disponibilitatea serviciului decât în măsură de 99,5%. Perioada de disponibilitate nu include perioadele de mentenanță anunțate în prealabil prin email sau in cadrul serviciului, însă include acele perioade de mentenanță neanunțate. Ca atare, având în vedere dependența serviciilor oferite de accesul la Internet, posibilele limitări tehnice și de sistem ce pot apărea, Optisol SRL își asumă o obligație de diligență în ceea ce privește disponibilitatea serviciilor conform procentului de mai sus. Dacă Clientul nu a putut accesa serviciul din motive imputabile Optisol SRL pentru o perioadă mai mare decât ceva menționată mai sus, acesta poate cere rambursarea proporțională a abonamentului plătit pentru perioada în care serviciul nu a fost disponibil.

5.6. În condițiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil din motive imputabile Optisol SRL, Clientul își poate exporta arhiva de documente în format ZIP, iar toate celelalte date în format JSON. În condițiile în care serviciul dorit nu mai este disponibil, din motive imputabile Clientului (neplata, încălcara acestui contract etc), Optisol SRL se va strădui, fara a garanta însă, să ofere Clientului acces pentru a își exporta date în forma menționate anterior. Optisol SRL nu își poate asuma vreo obligație legată de modul în care aceste date pot fi încărcate în alte sisteme informatice.

5.7. De asemenea, Optisol SRL depune toate eforturile rezonabile pentru asigurarea confidențialității datelor primite de la Client și introduse în contul de utilizator sau folosite în aplicațiile Optisol SRL.

6. Drepturile și obligațiile părților

6.1. Drepturile și obligațiile Clientului

6.1.1. Clientul este unicul responsabil pentru întreg conținutul existent în contul său sau pentru orice încălcare a legii sau a drepturilor unei terțe persoane.

6.1.2. Clientul se obligă să folosească serviciile Optisol SRL în deplină legalitate și cunoscând dispozițiile legale în vigoare cu privire la activitatea pe care o desfășoară.

6.1.3. Se obligă să respecte în totalitate prevederile legate de drepturile de autor și protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în sistem.

6.1.4. Își asumă întreaga răspundere pentru crearea, personalizarea, administrarea, gestionarea, acuratețea și legalitatea documentelor emise cu ajutorul serviciilor Optisol SRL.

6.1.5. Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale în vigoare și are obligația de a respecta legislația în acest domeniu, iar Optisol SRL nu poate fi făcut responsabil pentru niciun fel prejudicii sau încălcări ale drepturilor terțelor persoane.

6.1.6. Înțelege și este de acord cu Termenii și Condițiile portalului in-balanta.ro.

6.2. Drepturile si obligatiile Optisol SRL

6.2.1. Optisol asigură:

6.2.2. in-balanta.ro acționează ca un găzduitor pentru conținutul adăugat de Client, în condițiile Legii 365/2002 privind comerțul electronic. În același timp, o parte limitată de date sunt stocate și pe calculatoarele Clientului. În schimb, datele nu sunt păstrate în browser sau pe mobil. Optisol SRL nu își asumă responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la contul de utilizator sau pentru activități ce pot compromite contul Clientului, dar care nu se datorează culpei Optisol SRL. În cazul în care Optisol SRL primește o notificare de la o autoritate oficială cu privire la existența unor servicii cu o aparență nelegală realizată de către Client, își rezervă dreptul de a suspenda contul de utilizator sau de a bloca accesul la acesta.

6.2.3. Fiecare Client va avea un sistem de utilizatori carora li se vor putea configura un anumit set de drepturi conform funcționalităților din site. Clientul poartă întreaga responsabilitate în cazul în care utilizatorii aprobați de către Client încalcă dispozițiile documentelor precizate la punctul 2.6 al prezentului contract sau se angajează în activități ilegale sau imorale.

6.2.4. Optisol SRL oferă un drept de utilizare (licență) neexclusivă și nelimitată spațiu pentru folosirea aplicațiilor de pe site-ul in-balanta.ro. Dreptul de utilizare este nelimitat în timp, atât timp cât sunt respectate dispozițiile legate de plată din acest contract.

6.2.5. În cazul în care uptime-ul este sub 99,5% vom oferi doar despăgubiri procentuale din valoarea abonamentului lunar conform articolului 5.5.

6.2.6 Optisol SRL are dreptul de a colecta date anonime despre modul de utilizare a serviciilor sale și de a le face publice în mod agregat.

7. Înregistrare, parole și responsabilități

7.1. Înregistrarea pe site-ul in-balanta.ro este gratuită. Accesul Clientului la anumite funcționalități din cadrul site-ului este permis doar Utilizatorilor ce doresc să testeze gratuit aplicația sau Clienților ce au optat pentru abonamentul lunar. Vă recomandăm să nu dezvăluiți nimănui parolele de acces.

7.2. Nu putem garanta că o transmisie de date pe internet este 100% sigură. În consecință, deși vom depune eforturi pentru a vă proteja informația și de a folosi protocoale securizate de transmitere a informației (https), Optisol SRL nu poate garanta securitatea informațiilor transmise de dumneavoastră către noi. Vă avertizăm așadar că orice informație trimisă către noi se va face pe propriul dumneavoastră risc.

7.3. Orice acces neautorizat la elementele ne-publice ale site-ul in-balanta.ro sau accesul altor persoane în afara celor neautorizate la un cont găzduit de noi reprezintă infracțiunea de acces fără drept la un sistem informatic și va fi sancționată conform legislației române în vigoare.

8. Răspunderea contractuală

8.1. Clientul garantează datele introduse și poartă întreaga responsabilitate pentru felul și scopul în care utilizează serviciile puse la dispoziție de Optisol SRL precum și pentru felul în care configurează sistemul de utilizatori ce au acces la contul Clientului și comportamentul acestora.

8.2. Clientul garantează informația pe care o furnizează către in-balanta.ro, este singurul responsabil cu privire la prezentarea informațiilor într-un mod corect și complet, precum și pentru păstrarea acurateții informațiilor sau a actualizării lor.

8.3. Optisol SRL nu va fi răspunzător în cazul în care Clientul se folosește de aplicațiile și serviciile puse la dispoziție în scopuri ilegale sau imorale.

8.4. Clientul este de acord că este singurul responsabil și va despăgubi Optisol SRL pentru orice pagubă, costuri sau limitări de profit care apar ca urmare a oricăror acțiuni frauduloase din partea acestuia. Prin prezentul document Clientul înțelege și acceptă faptul că Optisol SRL va transmite datele acestuia către organele de anchetă, în cazul în care primește o cerere motivată de la o instituție publică autorizată.

8.5. Deși face eforturi în vederea asigurării calității și corectitudinii mesajelor publicate în site, Optisol SRL nu poate garanta, expres sau implicit, în privința conținutului, a software-ului ori a produselor și serviciilor publicate sub egida sa. Optisol SRL nu își asumă răspunderea, în nicio situație, pentru nicio daună sau eroare pricinuită direct sau indirect, pentru nicio lipsă de profit directă sau indirectă (incluzând, dar fără a se limita la această enumerare: daune pentru pierderea profitului, întreruperea unor afaceri, sau alte daune pecuniare), suferite ca urmare a utilizării sau a întreruperii utilizării ori a lipsei regularității informațiilor și serviciilor furnizate de site.

8.6. Optisol SRL nu garantează acuratețea, corectitudinea sau caracterul actual al informațiilor ori serviciilor furnizate de site.

9. Încetarea contractului

9.1. Prezentul contract încetează în următoarele cazuri:

10. Exonerarea de răspundere

10.1. Optisol SRL nu va răspunde pentru niciun prejudiciu material sau moral, orice pagubă sau costuri ce pot interveni din întârzierea plăților ce sunt în sarcina Clientului, precum și încălcarea de către acesta a oricăror obligații legale dacă nu sunt din vina Optisol SRL.

11. Confidențialitate

11.1. Nici una din Părţile contractante nu are dreptul, fără acordul scris prealabil al celeilalte Părţi:

11.2. Restricţia prevăzută anterior nu va fi aplicabilă dacă:

12. Forța majoră

12.1. Forța majoră exonerează de răspundere părțile, în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract. Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea contractului și care împiedică părțile să execute total sau parțial obligațiile asumate.

12.2. Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștința celeilalte părti, în scris, în maximum 5 zile de la apariție.

12.3. Partea care invocă forța majoră are obligația să aducă la cunostință celeilalte părți încetarea cauzei acesteia în maximum 15 zile de la încetare.

12.4. Dacă aceste împrejurări și consecințele lor durează mai mult de 2 luni, fiecare partener poate renunța la executarea contractului pe mai departe. În acest caz, nici una din părți nu are dreptul de a cere despăgubiri de la cealaltă parte, dar ele au îndatorirea de a-și onora toate obligațiile până la această dată.

13. Legea guvernantă

13.1. Drepturile și obligațiile părților impuse de prezentul contract, precum și toate efectele juridice pe care acesta le produce vor fi interpretate și guvernate de legea română în vigoare.

13.2. Orice litigiu care are ca obiect acest acord va fi soluționat pe cale amiabilă, iar în cazul în care soluționarea amiabilă nu este posibilă va fi adus spre soluționare în fața unui arbitru. În condițiile în care părțile nu cad de acord asupra numirii unui arbitru în termen de 15 zile de la notificarea litigiului, competența va reveni instanțelor românești de la sediul Optisol SRL.

14. Dispozitii finale

14.1. Părțile declară că au negociat toate clauzele prezentului contract și acestea sunt acceptate în mod expres prin semnarea contractului, orice înțelegere anterioară neproducând efecte juridice între acestea.

14.2. Prezentul contract poate fi modificat numai prin acordul părților prin încheierea unui act adițional la prezentul contract.

14.3. Orice notificare către Optisol SRL trebuie trimisă electronic la adresele de email contact@in-balanta.ro.

Anexa 1 – prelucrarea datelor personale de către in-balanta.ro conform GDPR

Contract prelucrare date personale Operator (Client) — Împuternicit (in-balanta.ro) Varianta 1.0 valabilă din 15 august 2020.

Prezenta anexă prevede regulile specifice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal trimise de către Beneficiar, în calitate de Operator, de către Optisol SRL, în calitate de împuternicit în conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (denumit în continuare ”GDPR”), ca și orice legislație națională subsecventă cu privire la domeniul protecției datelor cu caracter personal.

Art 1. Termeni

În cuprinsul acestei anexe termenii folosiți vor fi interpretați în conformitate cu GDPR, iar acolo unde este cazul, termenii folosiți vor avea definițiile stipulate de art. 4 din GDPR.

Art 2. Obiectul prelucrării

Obiectul prelucrării datelor personale îl reprezintă prelucrarea de către Împuternicit a datelor personale trimise de către Operator în scopul furnizării serviciilor stipulate în contractul principal de servicii in-balanta.ro.

Art 3. Date colectate

Datele personale puse la dispoziție de către Operator prelucrate în temeiul acestui contract sunt:

Datele personale sunt cele care apar pe documentele încărcate, cum ar fi: Nume, prenume emitent document și date de identificare ale acestuia, email, telefon iar în cazul în care documentul a fost emis către un client persoană fizică: nume, prenume, adresă completă. De asemenea, alte date personale suplimentare pot fi prezente în documentele încărcate de Operator, pe care Împuternicitul nu are cum să le prevadă.

Art.4 Categorii de persoane vizate

Categoriile de persoane vizate sunt:

Art. 5. Instrucțiuni specifice

În temeiul acestui contract Operatorul dă următoarele instrucțiuni specifice Împuternicitului:

5.1. Să colecteze și să prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator în mod direct în scopul prevăzut la art.7. Aceste date sunt cele specificate în articolul 3.

5.2. Să trimită mesaje prin email în numele Operatorului, pentru serviciul de transmitere rapoarte prin email (dacă acest serviciu este folosit de către Operator);

Art. 6. Durata prelucrării

Durata prelucrării datelor cu caracter personal este identică cu durata funcționării contractului principal de furnizare servicii.

Art. 7 Natura și scopul prelucrării

Natura și scopul prelucrării sunt cele stabilite de către Operator în temeiul contractului principal și anume furnizarea serviciilor in-balanta.ro, în funcție de pachetul de servicii achiziționat.

Art. 8 Sub-împuterniciți

8.1. Pentru sub-împuterniciți viitori, Împuternicitul primește o autorizare generală de a subcontracta cu orice alt furnizor din U.E., EEA sau țară cu nivel adecvat de protecție recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, care este necesar pentru anumite părți ale procesării datelor conform prezentului contract care oferă un nivel de securitate adecvat, cel puțin la nivelul prezentului contract. Această autorizare include obligația de informare a Operatorului, printr-un mesaj prin contul de pe site-ul Imputernicitului sau prin email. Operatorul are posibilitatea de a formula obiectii in termen de două zile lucratoare.

Art. 9. Drepturile și obligațiile Operatorului

Art. 10. Drepturile și obligațiile Împuternicitului:

Art.11 Securitatea prelucrării

11.1 Împuternicitul trebuie să îndeplinească măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura măsurile adecvate de securitate raportate la risc, conforme cu bunele practici în industrie. În stabilirea nivelului adecvat de securitate, Împuternicitul trebuie să ia în considerare stadiul actual al dezvoltării, costurile implementării și natura, domeniul de aplicare, contextul și scopurile prelucrării, precum și riscul cu diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, ca și riscurile care apar ca urmare a prelucrării, în special cu privire la cele care pot duce care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.

11.2 În acest context Împuternicitul a stabilit aplicarea internă a următoarele măsuri organizatorice și tehnice de securitate pentru securitatea datelor personale, luând în considerare tipul de activitate prestată:

Art.12 Limitarea răspunderii

Operatorul este de acord să exonereze Împuternicitul de orice răspundere pentru pagubele ce ar putea decurge din:

Art.13 Delimitarea răspunderii

Operatorul și Împuternicitul își delimitează responsabilitățile cu privire la asigurarea protecției datelor cu caracter personal (de exemplu asigurarea confidențialității sau a securității prelucrării), în funcție de accesul și controlul efectiv exercitat asupra datelor, atât din punct de vedere contractual, cât și tehnic

Art.14 Intrare în vigoare și modificări.

Această anexă intră în vigoare pe 15 august 2020 și este valabilă până la modificarea ei de către in-balanta.ro și informarea clienților în acest sens. Utilizarea contului după informarea clienților înseamna acordul acestor cu privire la acest document.